Scenariu de învățare: Reprezentări de gen în desenele animate: suntem de acord?
Elevii explorează conceptul de gen și stereotipurile de gen în desenele animate. Ei discută și analizează în mod critic conținutul pe care îl văd, concentrându-se asupra stereotipurilor de gen.
Obiective de învățare: înțelegerea stereotipurilor de gen, cum sunt construite și cum sunt reprezentate în diferite tipuri de media, investigarea lor în desenele animate și dezvoltarea abilității de a lucra în echipă pentru a crea conținut digital.
În proiectul eMerge – „eEducație media despre reprezentări de gen” – din care face parte și acest material, obiectivul nostru a fost să dezvoltăm resurse educaționale deschise și proceduri de evaluare a învățării care să ajute profesorii (1) să înțeleagă mai bine cum se raportează elevii lor la media și la cultura populară, (2) să deconstruiască împreună cu elevii lor reprezentările și stereotipurile de gen înrădăcinate în practicile media și în cultura pop cu care interacționează și (3) să le ofere elevilor abilitățile și sprijinul necesare pentru a crea digital producții media alternative care să comenteze și să analizeze critic reprezentările problematice de gen.
Descarcă aici scenariul de învățare Reprezentări de gen în desenele animate: suntem de acord?