Scenariu de învățare: Reprezentări de gen alternative în coperti de revistă
Acțiunile de educație media pot fi un ajutor important pentru a ne chestiona prejudecățile și a observa cum un subiect atât de complex precum genul este adesea prezentat în termeni foarte rigizi, care depreciază sau limitează caracteristicile feminine sau masculine la unele generalizări abuzive.
În proiectul eMerge – „eEducație media despre reprezentări de gen” – din care face parte și acest material, obiectivul nostru a fost să dezvoltăm resurse educaționale deschise și proceduri de evaluare a învățării care să ajute profesorii (1) să înțeleagă mai bine cum se raportează elevii lor la media și la cultura populară, (2) să deconstruiască împreună cu elevii lor reprezentările și stereotipurile de gen înrădăcinate în practicile media și în cultura pop cu care interacționează și (3) să le ofere elevilor abilitățile și sprijinul necesare pentru a crea digital producții media alternative care să comenteze și să analizeze critic reprezentările problematice de gen.
Descarcă aici scenariul de învățare Reprezentări de gen alternative în coperti de revistă