Citește despre situația educației media în programa școlară din România, în raportul de cercetare publicat recent de Universitatea Autonomă din Barcelona. Cercetarea a fost făcută în 27 de țări membre ale Uniunii Europene între anii 2013-2014 și a urmărit situația educației media în programele școlare naționale.
Raportul pentru România arată că nu există politici care să permită integrarea competențelor media în educația formală. Nu există o evaluare oficială a competențelor media, iar pregătirea profesorilor în educație media e realizată prin ONG-uri, la nivel restrâns. Tehnologia informației și a comunicațiilor (TIC) este inclusă în curriculum pentru învățământul primar și secundar.
Rapoartele de cercetare au fost elaborate în proiectul European Media Literacy Study – EMEDUS, care va fi prezentat la Second European Media and Information Literacy Forum din Riga, Lituania între 27-29 iunie 2016.
Citește raportul despre România aici.
Vezi și lista rapoartelor din toate cele 27 de țări.
Îți recomandăm și articolul Competențe digitale – mai mult decât TIC (2).