Joi, 14 ianuarie 2021, profesorii care vor testa Ghidul metodologic de educație și cultură media eMerge ne-au spus părerea lor după prima citire a documentului în lucru. Am discutat mai ales despre relevanța pachetului de activități pentru elevii lor. Ne revedem după testare pentru mai multe puncte de vedere.
Cine sunt profesorii eMerge?
- Adeline Chiriac, Topoloveni
- Liliana Cristache, Galați
- Călin Diaconescu, Lugoj
- Adelina Els,Turnu-Măgurele
- Ana Maria Ghioc, București
- Diana-Elena Gomboș, București
- Ana Maria Huluban, Cluj Napoca
- Adriana Mihai, București
- Luminița Paraipan, București
- Nicoleta Stoica, Arad
Când și cum testăm ghidul eMerge
În următoarele două luni, grupul eMerge de profesori din mai multe orașe ale țării va testa ghidul în contexte foarte diferite, cu elevi cu vârste între 13 și 18 ani, la discipline diferite – limba română, limba engleză, studii sociale, educație socială, procesarea computerizată a imaginii, chiar și la dirigenție.
Diversitatea grupului de care ne bucurăm va crește calitatea intervenției și va permite o evaluare mult mai eficientă a materialului didactic. #actionresearch
Rezultatele testării din România vor fi comparate cu rezultatele testărilor făcute de alte trei grupuri de profesori din Belgia, Italia și Grecia. Varianta finală a Ghidului metodologic va fi adaptată în funcție de aceste rezultate.
Din luna mai a acestui an, profesorii de gimnaziu și liceu vor putea folosi Ghidul la clasă. Va fi disponibil în limba română, engleză, franceză, italiană și greacă.
Această acțiune face parte din proiectul european eMerge ce se desfășoară în perioada 2020-2023 în Belgia, Italia, Grecia și România. Proiectul implică profesori de gimnaziu și liceu în activități de educație media și de cercetare prin acțiune. Elevii vor reflecta asupra practicilor lor media și asupra reprezentării de gen în media și cultura pop.