Propaganda este pretutindeni. O folosim în forme mai mult sau mai puțin elaborate. În scop ‘bun’, la clasă, ca să-i convingem pe elevi să citească sau, cu rea-intenție, cu scopul de a manipula, de a discredita, cu scopul de a-i convinge pe oameni să acționeze fără să-și pună întrebări. Pentru prima dată în atelierele despre propagandă de anul acesta, profesorii au identificat familia, ca loc în care găsim propagandă. Bună sau rea.
Propaganda nu folosește numai informații false, așa cum am putea crede la prima vedere. Iar tinerii ar trebui să aibă oportunitatea să învețe despre propagandă, să-și dezvolte abilități de analiză critică a mesajelor media la școală.
Acestea au fost câteva dintre concluziile participanților la atelierul “Tu știi să recunoști propaganda?” pe care l-am ținut astăzi, 6 noiembrie, cu profesorii de la Colegiul Național Iulia Hașdeu din București.
Întâlnirea face parte din seria de ateliere „Laborator de propagandă” ce promovează competențe media și gândirea critică pentru a descifra mai ușor tehnicile de comunicare propagandistică.