Întâlnim propaganda peste tot în media. La televizor, online, pe afișe stradale sau în cărți. Atunci când ne uităm la știri la televizor sau când socializăm online, suntem expuși la propagandă. Recent, modificarea Constituției prin referendum a generat o serie de mesaje propagandistice în spațiul public, care au încercat să activeze emoții puternice sau au făcut apel la sistemul nostru de valori și credințe pentru a ne influența atitudinea și comportamentul.
Un prilej tocmai bun pentru a iniția o dezbatere despre propagandă și pentru a ne exersa obiceiul de a ne pune întrebări înainte de a distribui mesaje propagandistice, explică Nicoleta Fotiade, președinta Mediawise Society în seria de podcast Planet of Propaganda.
În discuția cu Nikita Duke de la Media Education Lab (Rhode Island University), Nicoleta vorbește despre cele mai recente exemple de mesaje propagandistice din spațiul românesc și despre oportunitățile și provocările de a introduce educația media în curriculum școlar.
“Vrem să schimbăm stilul tradițional în care profesorul îi predă elevului și să facilităm schimbul de idei: profesorii și elevii să pună întrebări, să negocieze sensuri, să analizeze și să decidă împreună ce este propaganda și ce impact poate avea – benefic sau nociv”, adaugă Nicoleta.
ASCULTĂ episodul integral, în engleză, AICI.
Podcast-ul Planet of Propaganda – Ediția Mind Over Media in EU – lansează o serie de interviuri cu echipa proiectului Mind Over Media din Europa despre propagandă și provocările de a preda despre propagandă și educație media. Urmărește noutățile Mind Over Media România.
>>> Am lansat platforma online Mind Over Media România unde poți afla mai multe despre ce este și cum să recunoști propaganda.