“În Suedia, ideea e să strălucească mediul de manifestare a intelectului, condițiile în care acesta se exprimă. La fel și în cazul culturii de elită. În Norvegia ea e cam trecută sub tăcere, nu prea poate să existe, cultura elitistă nu poate să existe dacă nu este totodată și populară. În Suedia, ea este subliniată. Latura populară și cea elitistă sunt dimensiuni ireconciliabile. Fiecare își are locul ei și nici un schimb [sublinierea autorului] n-ar trebui să aibă loc între ele”
Bibliografie:
Knausgard, Karl Ove (2016) Lupta media. Cartea a doua: un bărbat îndrăgostit, ed. Litera, București
Messenger Davies, Marie (2010) Children, Media and Culture: Open University Press, London
Storey, John (2018) Cultural Theory and Popular Culture. An Introduction, Routledge, Oxon, New York
Surse de informare online:
LEXICO: Popular Culture
ThoughtCo., Sociological Definition of Popular Culture
Psychology Today, Popular Culture: We Are What We Consume
Recomandări:
Pentru cei ce citesc ușor în limba engleză, vă recomand blogul profesorului David Buckingham pentru articolele despre popular culture, mass culture, media culture. Ați putea începe cu cele 3 articole despre ideile lui Raymond Williams, care pleda încă de acum câteva zeci de ani pentru deschidere și o abordare mai largă a culturii și societății în educație:
1. David Buckingham, Raymond Williams on culture and education 1: Culture and Society 1780-1950
2. David Buckingham, Raymond Williams on culture and education 2: The Long Revolution
3. David Buckingham, Raymond Williams on culture and education 3: Communications
și apoi
Revisiting ‘Popular Culture and Personal Responsibility’
The Blyton enigma: changing critical perspectives on children’s popular culture
‘Powerful knowledge’, Media Studies and technology
*Imagine: Marques Kaspbrak – Unsplash
Acest articol este scris de Nicoleta Fotiade, Media Literacy Educator la Mediawise Society, și este folosit ca resursă educațională de profesorii care testează la clasă “Ghidul metodologic de educație și cultură media” din cadrul proiectului eMerge: Gen în cultura pop.