Majoritatea utilizatorilor Facebook sunt observatori și mai puțin utilizatori activi ai rețelei. Preferă să urmărească postările prietenilor, să dea feedback cu cel mult un like sau share și să se informeze decât să comenteze, să publice mesaje sau să creeze evenimente și pagini.
Cum era de așteptat, motivele de accesare diferă. Cei mai mulți intră din curiozitate (să vadă ce se întâmplă-n lume – 75%), dar și din plictiseală (71%) sau să împărtășească ceva cu ceilalți (68%), să vadă ce fac ceilalți (64%).
Interesant e că mulți respondenți au spus că nu intră pe Facebook când se simt singuri (64%), stresați (74%) sau triști (79%).
Răspunsurile contrazic ceea ce am tot auzit spunându-se în spațiul public despre utilizatorii rețelelor sociale online. De obicei, se dă vina pe Internet pentru alienarea cuiva sau a unor grupuri. Adolescenții sunt ținta, de cele mai multe ori.
Sunt făcute și câteva profiluri ale utilizatorilor în funcție de sex, vârstă, studii, zone geografice și de motivele acestora de accesare.
Cei mai mulți utilizatori de Facebook nu utilizează rețeaua dacă sunt ocupați cu altceva. Participanții la studiu au răspuns și la întrebări despre dezavantajele utilizării Facebook. Aproape 60% au o părere bună despre Facebook și 62% dintre respondenții – utilizatori au spus că totuși preferă să se întâlnească cu prietenii decât să intre pe Facebook.
Găsești mai multe date din studiul realizat de IRES în septembrie 2015, în mediul urban și publicat de revista Sinteza AICI.
(cu INFOGRAFIC)