Începem articolul cu un citat al regizorului Radu Jude, care spune după cum urmează:
„Învățăm în școală să interpretăm o poezie, un tablou, o bucată muzicală etc., dar habar n-avem cum se face o știre la televizor, care e mecanismul de producție al unei reclame, cum se poate modifica o fotografie în photoshop, în cîte feluri putem fi manipulați prin mass-media.
Deși par lucruri ușor de înțeles și de controlat, realitatea e alta. Am cunoscut, de pildă, o doamnă în vîrstă care obișnuia să bea nu știu ce suc chimic de portocale doar pentru că medicul îi recomandase citricele, convinsă fiind de spotul tv care arăta cum se storc portocalele în sticlă.
Asta ca să nu pomenesc nimic de manipulările grosolane pe care le întîlnim la posturile de televiziune din România și care sînt, din păcate, de multe ori, eficiente. De aceea cred că educația media este esențială pentru o societate sănătoasă și cred că Mediawise merită susținută în toate felurile posibile.”
Mulțumim mult pentru susținere, Radu Jude!
Redirecționează 2% din impozitul tău pe venitul global către Mediawise Society până pe 25 mai 2016!
Descarcă și completează formularul 230 pentru angajați – persoane fizice. Dacă ești norocos și te descurci pe cont propriu, atunci descarcă și completează formularul 200 pentru persoane cu profesii liberale (PFA) sau cu venituri din mai multe surse.
Formularele sunt deja completate cu datele Asociației. Nu e nevoie să calculezi suma de 2% din impozit,lasă căsuța necompletată.
Poți depune formularul astfel:
- în format hârtie în 2 exemplare la sediul administrației financiare de pe raza domiciliului tău
- la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
- online, prin serviciul Spațiul Privat Virtual pe pfinternet.anaf.ro, dacă ești deja înregistrat. Pentru înregistrare intră aici și mergi apoi la orice ANAF pentru validarea contului.
- online, semnat electronic cu certificatul digital calificat prin portalul decl.anaf.mfinante.gov.ro.
Acțiunile de educație pentru competențe media – deși foarte utile în multe contexte de educație și de viață – nu apar în obiectivele de finanțare din România. Asta și pentru că România nu are politici pentru educație media. Vezi aici acțiunile noastre de advocacy în acest sens.
De altfel, obiectivele de finanțare prestabilite nu coincid decât foarte puțin cu acțiunile grassroots pe care Mediawise Society le face:
- ateliere cu copii, părinți, bibliotecari și învățători/profesori;
- resurse educaționale pentru grupuri țintă distincte;
- advocacy pentru educație media în școli;
- inițierea comunității de practică în educație mediatică #cpmediawise prin programul de afiliere la #mediawise.
Mizăm pe susținerea beneficiarilor noștri direcți și a membrilor susținători ai asociației, pe sponsorizare, dar și pe donațiile directe sau redirecționarea a 2% din impozitul de venitul global.
Îți mulțumim mult pentru susținere!