(…) Se pare că jocul este foarte popular și în rândul copiilor români. De aceea, am încercat să aflu cu ce se aleg copiii de pe urma experienței Minecraft. Cum nu am găsit studii pe temă, am încercat să trag câteva concluzii pe baza observației proprii.
Am urmărit doi copii din anturajul meu.
Unul (10 ani) folosește Minecraft pentru plăcerea de a construi și mai puțin pentru ideea de câștig (modul Creative al jocului). Câștigă din plăcerea de a-și vedea construcția luând formă și din faptul că imaginează diverse povești în jurul orașelor pe care le ridică.
De exemplu, deunăzi a creat șinele de tramvai în orașul său. Însă, a ținut să atragă atenția asupra faptului că șinele sunt vechi și că mai târziu le va repara. Caracteristica de vechi dată din start șinelor i-a oferit ocazia să imagineze povestea mai departe, cu episodul renovării.
După fiecare sesiune de joc, îi place să arate celor din jurul său progresul făcut în construcția grădinii, a casei sau a stației de metrou la care lucrează.
În acest caz, Minecraft nu a făcut decât să-i ofere copilului mediul digital în care să-și pună în practică pasiunea pentru construcții – practicată deja prin desen și prin joc cu plăcuțele de lemn Kapla.
Celălalt copil are 9 ani și preferă să joace ca să atingă niveluri superioare ale jocului, să câștige lupta pentru existență, să supraviețuiască. Preferă deci modul Survival al jocului.
Citește continuarea articolului pe Totul despre Mame
articol de Nicoleta Fotiade