MEDIAWISE SOCIETY

Mind Over Media România

PROPAGANDĂ PENTRU GÂNDIRE CRITICĂ

Cu toții suntem expuși la forme diverse și complexe de propagandă în fiecare zi, în spațiul public și în comunitățile în care trăim. În mediul online, atunci când utilizăm telefoanele inteligente sau laptopurile, ar fi bine să luăm decizii informate și echilibrate înainte să distribuim mesaje cu potențial propagandistic.

Mind Over Media România îți pune la dispoziție o platformă interactivă de învățare despre propagandă contemporană în context românesc – cu exemple din divertisment, publicitate, știri și media sociale.

VOTEAZĂ PROPAGANDA

De câte ori te-ai întrebat dacă o postare sau o imagine face propagandă? Intră pe Mind Over Media și informează-te despre cum să recunoști tehnicile propagandistice. VOTEAZĂ exemplele de propagandă existente pe platformă, analizează-le mesajul și evaluează impactul.
Identifică propaganda din jurul tău și adaugă exemplul tău pe site!

PROPAGANDĂ PENTRU GÂNDIRE CRITICĂ

Ești profesor sau bibliotecar?

Înscrie-te la atelierul LABORATORUL DE PROPAGANDĂ și vei afla cum să recunoști propaganda vizuală contemporană și ce tehnici de comunicare folosește.

Ținem atelierul la tine la școală sau la bibliotecă! Este nevoie de un număr de minim 10 și maxim 20 participanți și de acordul directorului. Contactează-ne la [email protected] pentru mai multe detalii.

Tu știi să recunoști propaganda?

Mind Over Media: Știi să recunoști propaganda?

Iulia Perju, profesoară la C.N. Grigore Moisil, despre atelierul 'Știi să recunoști propaganda?'

Ana Maria Ghioc, profesoară la C.N. Grigore Moisil, despre atelierul 'Știi să recunoști propaganda?'

Emilian Colceru, profesor C.N. Iulia Hașdeu, despre atelierul 'Știi să recunoști propaganda?'

Georgiana Ungureanu, profesor C.N. Iulia Hașdeu, despre atelierul 'Știi să recunoști propaganda?'

Anca Denisa Petrache, profesor C.N. Iulia Hașdeu, despre atelierul 'Știi să recunoști propaganda?'

Mind Over Media în EU

Mind Over Media România face parte din proiectul european Mind Over Media in EU ce se desfășoară în perioada ianuarie-decembrie 2018 în Belgia, Polonia, Franța, Finlanda, România și Croația. Proiectul dezvoltă o rețea europeană de profesori și experți în domeniul educației media și o platformă digitală multilingvă cu conținut generat de utilizatori (de tip crowdsourcing). Inițiativa este coordonată de Evens Foundation și susținută de Comisia Europeană prin programul DG Connect.

Urmărește #MindOverMediaEU: Website  Facebook  Twitter

Informațiile și ideile publicate pe această pagină aparțin autorilor acestora și nu reflectă neapărat poziția oficială a Uniunii Europene. Instituțiile și organismele Uniunii Europene nu pot fi considerate responsabile pentru eventuala utilizare a informațiilor prezente pe acest site.

Știri #MindOverMedia

octombrie 29, 2019

Plan de lecție: Economia propagandei

Un plan de lecție privind economia propagandei. Un plan destinat profesorilor, bibliotecarilor sau formatorilor care cred că este important să aibă o discuție despre propagandă cu elevii. Mind Over Media România a pregătit 7 lecții despre propaganda contemporană create de echipa Mediawise Society și alți profesioniști internaționali în educație media.
octombrie 21, 2019

Plan de lecție: Propaganda naționalistă

Propaganda naționalistă reprezintă problemele sociale prin apelul la narațiuni simple și mituri, ce au rolul de a ocoli deliberarea și gândirea critică despre acele probleme. Cei care descoperă acest plan de lecție vor învăța cum pot fi folosite tehnicile propagandei pentru a crea sentimente pozitive față de țară și emoții negative față de varii grupuri sociale, culturale sau naționale. Propaganda naționalistă reprezintă problemele sociale prin apelul la narațiuni simple și mituri, ce au rolul de a ocoli deliberarea și gândirea critică despre acele probleme. 
octombrie 15, 2019

Plan de lecție: Propagandă și manipulare în context electoral

Una din cele 7 lecții despre propaganda contemporană create de echipa Mediawise Society și alți profesioniști internaționali în educație media. În Lecția 5, participanții vor învăța că propaganda poate folosi atât tehnici de persuasiune, cât și tehnici de manipulare pentru a își face audiența să gândească sau să acționeze în direcția dorită.
octombrie 8, 2019

Plan de lecție: Știri false, conținut fals online

Din planul de lecție despre știri false sau conținut fals online vor învăța ce sunt acestea și de ce sunt răspândite știrile false și conținuturile false în mediul online. Vor învăța să identifice știrile false și vor afla despre motivațiile economice și politice care stau în spatele răspândirii conținuturilor false în mediul online. În final, elevii vor discuta despre contextul în care o știre falsă devine virală pe net și efectele răspândirii lor în mediul online.
octombrie 1, 2019

Plan de lecție: A distribui sau a nu distribui?

Ești profesor, bibliotecar sau formator și crezi că este important să ai o discuție despre propagandă cu elevii tăi? Aceasta este una dintre cele 7 lecții despre propaganda contemporană create de echipa Mediawise Society și alți profesioniști internaționali în educație media. În Lecția 3, elevii vor afla că este important să evaluăm propaganda în funcție de posibilele beneficii sociale și efecte negative pe care le poate avea, mai ales atunci când fiecare utilizator de social media poate redistribui mesaje propagandistice în rețeaua sa.
septembrie 23, 2019

Plan de lecție: Analiza propagandei – recunoașterea tehnicilor

Ești profesor, bibliotecar sau formator și crezi că este important să ai o discuție despre propagandă cu elevii tăi? Poți parcurge planul de lecție 2, din care elevii vor afla că, deși există multe forme de propagandă, ea poate fi recunoscută după tehnicile pe care le folosește: activarea emoțiilor puternice, folosirea nevoilor publicului, simplificarea informației și atacarea oponentului.
septembrie 16, 2019

Plan de lecție: Definirea propagandei

Ești profesor, bibliotecar sau formator și crezi că este important să ai o discuție despre propagandă cu elevii tăi? Mind Over Media România și Mediawise Societry ți-au pregătit 7 lecții despre propaganda contemporană. În Lecția 1, elevii vor afla că există mai multe definiții pentru propagandă care reflectă perioadele și spațiile diferite în care propaganda a fost produsă. La final, ei vor putea să identifice elementele comune ale unui mesaj propagandistic și să creeze o definiție personalizată a conceptului.
mai 18, 2019

Cum receptăm și distribuim propaganda electorală?

Orice campanie electorală include și producția de propagandă iar reclamele partidelor politice sunt rareori analizate ca propagandă în spațiul public. În acest context, am răspuns la invitația Centrului Europe Direct Vâlcea de a discuta, în cadrul a două ateliere cu membri ai societății civile, elevi și bibliotecari, despre cum putem analiza mesajele propagandistice astfel încât să le putem recepta într-un mod mai critic. Împreună cu participanții, am observat tehnicile comune folosite de postere și videoclipuri electorale și am evaluat impactul lor social.
decembrie 23, 2018

Interviu – Ana-Maria Ghioc, prof. CN Grigore Moisil București: „Atelierul Mind Over Media ne oferă o resursă inestimabilă”

Mediawise Society vine în sprijinul profesorilor cu proiecte de lecție, materiale de învățare gratuite. Descoperă un interviu despre Mind Over Media, o platformă online interactivă creată de Mediawise Society pentru profesori. Ana-Maria Ghioc este unul dintre profesorii Colegiului Național Grigore Moisil, care te încurajează să integrezi noțiuni de educație media la școală, indiferent de materia pe care o predai.

Abonează-te la newsletter

Înscrie-te la newsletter-ul Mediawise pentru a rămâne la curent cu ultimele noastre proiecte, evenimentele și ateliere.

DONEAZĂ!